T: (01)530-47-50 | E: info@helpy.si | Zemljevid strani | Avtorji | Prijava

O inkontinenci


Kaj je urinska inkontinenca?

Mednarodna zveza za kontinenco (ICS) je definirala urinsko kontinenco kot neprostovoljno uhajanje urina do take mere, da to predstavlja socialen in / ali higienski problem. Po uradni statistiki zaradi inkontinence trpi povprečno 10 % prebivalstva. Vendar pa je realna številka še višja, ker se o urinski inkontinenci na žalost ne pogovarjamo odprto in je zatorej statistika nepopolna.  Urinska inkontinenca pogosto velja za žensko težavo, vendar je to le delno res. V mlajših starostnih skupinah ima to motnjo več žensk kot moških. Odstotek žensk z inkontinenco, ki so v rodnih letih je 10 – 15 %, medtem ko je število moških v enakem starostnem obdobju samo 5%. Razlike se izenačijo okoli 70.leta, tako da skoraj enako število moških in žensk trpi za radi inkontinence.

 

Kaj je stresna inkontinenca?

Stresna inkontinenca je najpogostejša oblika inkontinence. V glavnem se pojavlja
pri mlajših ljudeh, predvsem ženskah. Stresna inkontinenca je definirana kot motnja neprostovoljnega uhajanja urina pri napenjanju ali naporu, kihanju
ali kašljanju. Uhajanje lahko variira od nekaj kapljic do večjih količin, vendar nikoli do popolnega izpraznjenja.

 

Kaj je urgentna inkontinenca/pretirano aktiven mehur ?

Urgentna inkontinenca in pretirano aktiven mehur pomenita isto: mehur je pretirano aktiven in spodbudi potrebo po izpraznitvi mehurja, čeprav je količina urina, ki ga vsebuje, zelo majhna. Urgentna inkontinenca je definirana kot motnja neprostovoljnega uhajanja, ki ga spremlja ali mu sledi nuja. Oseba, ki trpi za težko urgentno inkontinenco, lahko opravlja toaleto do 40-krat na dan v primerjavi z normalnimi sedmimi obiski stranišča na dan. Ljudje, ki trpijo za urgentno inkontinenco, težko razločijo, kdaj se pojavi nuja in kdaj začnejo urinirati. Občutijo bolj nenadno, nekontrolirano uriniranje,
ki se pogosto pojavi z močno nujo, ki je lahko bolj ali manj boleča. Uhajanje lahko variira
od relativno majhne količine v kapljicah pa do celotne izpraznitve mehurja. Tudi nuja brez uhajanja ni nenavadna.

 

Kaj je inkontinenca prepolnega mehurja (overflow inkontinenca ) ?

Tipični simptomi povezani z inkontinenco prepolnega mehurja so nenehno uhajanje
urina ali uhajanje povezano z gibanjem. Pojavlja se tako pri moških kot pri ženskah.
Pri moških težavo povzroča povečana prostata. Žleza obsečnica je navadno velikosti
kostanja in jo najdemo samo pri moških. Nameščena pod mehurjem okoli sečevoda, žleza pri večini moških z leti povečuje velikost. To lahko povzroči težave pri uriniranju, kadar žleza blokira prehod skozi sečevod. 50 % vseh moških v starosti od 50-60 let ima povečano prostato. Odstotek se pri 80 -letnikih poveča na 80 %, kar pomeni, da je povečana prostata najpogostejša zdravstvena motnja pri moških.
Povečana prostata navadno ni resnejša motnja, čeprav lahko povzroči naslednje težave pri uriniranju:

  • Težave pri začetku uriniranja kljub močni nuji.
  • Šibek tok zahteva več moči za izpraznjenje mehurja.
  • Občutek v mehurju, kot da še ni povsem izpraznjen.
  • Pogosto uriniranje podnevi in ponoči, kar pogosto povzroča motnje spanja.
  • Kapljanje po uriniranju.

 

Kaj je mešana inkontinenca?

Mešana inkontinenca je kombinacija stresne in urgentne inkontinence. Uhajanje se pojavi
v povezavi s stresom in se lahko začne z močno in nenadno nujo. Zaradi njenih kombiniranih značilnosti je diagnosticiranje in zdravljenje mešane inkontinence
lahko nekoliko težavnejše kot pri ostalih tipih.
Nekaj malega o mišicah medeničnega dna

Ta sorazmerno majhna skupina mišic ima zelo pomembno vlogo v telesu, saj nosi in podpira spodnje trebušne organe. Ko se med kašljanjem ali kihanjem v trebušni votlini
poveča pritisk, se v medenično muskulaturo pošljejo signali za skrčenje in blokado sečevoda, anusa in vagine. Netrenirane ali šibke mišice niso sposobne pravilne blokade, posledica tega pa je uhajanje vode. Najboljši način za ohranitev tonusa mišic medeničnega dna je redna vadba. Trening pri stresni inkontinenci bi moral olajšati reakcijo na povečan trebušni pritisk s stiskanjem v izogib uhajanju vode. Vaja vztrajnosti, dolžina časa stiska, pomaga preprečiti nujo po uriniranju.

 

Trening mišic medeničnega dna

Najprej je pomembno najti prave mišice. Pomemben je sproščen položaj: na primer,
lezite na hrbet na tla in rahlo pokrčite kolena ali si podložite pod noge blazino. Položite si
roko na trebuh, da preverite sproščenost mišic. Začnite z majhnimi, kratkimi stiski za
povečanje moči vaših mišic. Stisnite za 2 sekundi in sprostite za 2 sekundi. Ponovite 10 – 15 krat. Ko enkrat obvladate tehniko stiskalnih vaj in ste našli mišice medeničnega dna,
lahko začnete z vztrajnostnim treningom. Pomembna je redna vadba.


Fekalna inkontinenca

Fekalna inkontinenca je nezmožnost zadržati blato do trenutka, ko ga je mogoče izločiti kontrolirano.

 

Dobro je vedeti...
Od težave do rešitve ...

 
 Oglejte si še
  

O inkontinenci